Ekain Arostegi Melero

2020/09/18

Ez gara perfektuak, hori argi dago. Denok hutsetik hasi gara eta praktikan akats asko egin ditugu, urteen poderioz zuzentzen ikasi ditugunak. Hala ere, batzuetan denbora gu baino azkarragoa da, arauak aldatuz eta diseinu grafikoaren mundua ikusteko modu berriak sartuz; beraz, etengabeko ikaskuntza-egoeran gaude, eta beti egongo da zer hobetu.

Hona hemen diseinu bati aurre egiteko orduan egiten diren akats arruntenen zerrenda. Batzuk hasiberrien berezkoak dira (denok izan gara), baina beste batzuk, harrigarria bada ere, pentsa genezakeena baino maizago gertatzen dira esparru profesionaletan.

1. Bezeroa ulertzea

Hasiera-hasieratik, oso garrantzitsua da gure bezeroaren beharrak ulertzea. Bezeroak nahi duenaren ideia argirik gabe, lana benetako denbora galera bihur daiteke. Hasieratik oharrak hartu eta bezeroarekin harremanetan egon; egiten ari garen lana norabide onean doala ziurtatuko du.

2. Okerreko tipografia erabiltzea

Tipografia bat aukeratzea erraza izan daiteke, baina ez. Gaur egun, katalogo zabaleko webgune asko daude tipografiak doan deskargatzeko. Baina kontuan izan beti erabilera-baldintzak, askok ez dute nahi beren diseinuak helburu komertzialekin erabiltzea; beraz, erabili ezin duzun tipografia bat aukeratuz gero, arazo larri batekin egin dezakezu topo, eta zure lana berriro hasi beharko duzu.

3. Tipografia asetzea

Hainbat estilotako tipografia askok diseinua saturatua eta nahasia izatea eragin dezakete. Diseinu argi eta garbia ezinbestekoa da irakurketa errazteko eta mezua helarazteko. Normalena bi tipografia desberdinetara mugatzea da.

4. Kontuz stock-argazkiekin

Stockeko argazkiak bizitza salbatzeko iritsi ziren, lana errazteaz gain, ekoizpenean denbora asko aurrezten digutelako. Baina kontuz ibili behar da, eta oso selektiboak izan behar dugu aukeratzen ditugun argazkiekin, kasu batzuetan oso generikoak eta anodinoak izan baitaitezke, oso irudi pertsonala ematen ez dutenak. Eta, bestetik, baliteke gurearekin zerikusirik ez duen lan batean ere aukeratu izana gure argazki bera.

5. Gorde fitxategiak behar bezala

Honek diseinuko lehen mailako ikasgaia dirudi, baina ez da lehen aldia presaka RGB formatudun argazkiak inprentara bidaltzen direla edo CMYK motako irudiak webgunera igotzen direla. Komunikabide bakoitzak bere beharrak ditu, eta zorrotzak izan behar dugu gure fitxategiak azken erabileraren arabera gordetzeko orduan.

6. Berrirakurri testuak

Zuzentzailea erabiltzea ondo dago akats tipografikoak detektatzeko, baina ez digu balioko ondo idatzita baina testuingurutik kanpo dauden hitzak aurkitzeko. Aurrean duzun testura ohituta bazaude, utzi beste batzuei zure ordez irakurtzen. Askoz errazagoa izango da proiektuan lanik egin ez duen jendeak akats bat aurkitzea.

7. Eskatu iritzia

Aurreko puntuan bezala, interesgarria da beste batzuei zure lanari begirada bat ematen uztea, agian zuk, zure buruan dena daukazun horrek, ikusten jakin ez dituzun ulermen-arazoak aurki ditzaketelako.

8. Joerei kasu egin, baina kontuz!

Egungo diseinuaren joerak ezagutzea interesgarria izateaz gain, edozein diseinatzailerentzat beharrezkoa izan beharko litzateke. Baina gauza bat da “modan” dagoena jakitea eta beste bat puntuz-puntu jarraitzea. Ezin duzu logotipo bat unean uneko joera zehatz batean oinarritu, imajina dezakezuna baino lehenago irudi zaharkitu batekin topo egin baitezakezu.