Ekain Arostegi Melero

2020/07/17

Enpresa guztiek marka bat dute, identifikatzeko balio duena eta besteengandik bereizten dituena. Horixe da haien ordezkaritza gorena eta, agian, baita aktiborik handiena ere. Marka da enpresa baten izaera, haren balioak, jarduteko eta elkarrekin jarduteko modua, transmititu eta komunikatzeko modua adierazten dituen atributuen multzoa, banakotasuna lehiakideen eta merkatuaren aurrean sortzen duen elementua.

Bereizketa bilatuz gero, enpresa lehiakorrenek ahaleginak egiten dituzte beren markaren balioa indartzeko. Mezu bisual eta grafikoaren eraikuntzaren barruan, produktuaren ezaugarriak eta bereizketak azaltzeko eta zehazteko lana dago, produktuaren erabilera ona bermatzeko eta baldintza onenetan lehiatzeko modu gisa.

Hori dela eta, kontuan izan behar da marka guztiak ez daudela osatuta, baldin eta haien erabilerak eta mugak ez badira zehazten liburu baten edo marka-eskuliburu baten bidez. Liburu edo eskuliburu horren helburu nagusia da modu esplizituan eta ordenatuan adieraztea nola erabili behar den.

Zein da marka-liburu baten edukia?

  • Aurkibidea
  • Enpresaren balioen deskribapen laburra eta nola proiektatu nahi den.
  • Logoaren osaera.
  • Eraikuntzako, posizioko eta ertzetako mailak.
  • Koloreen paleta hainbat sistematan (Pantone, CMYK, RGB, HEX)
  • Logoa koloretan, zurian eta grisen eskalan irudikatzea.
  • Tipografiak eta erabileren azalpena.
  • Logoa erabiltzeko baimenak eta murrizketak.

Ondorioa

Markaren liburua edo eskuliburua garatzea funtsezkoa da izaera behar bezala aplikatzeko. Identitate korporatiboa ez baita logotipo soil bat; aldiz, beharrezkoa da enpresa batek egiten dituen komunikazio guztietan hizkuntza bisual bakarra izatea, haren izaera sendotzeko.